وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم

صحرایی گفت: دولت هیچ عمل اشراف گرایانه و غیرمتعارفی را قبول نمی‌کند و نباید عدالت آموزشی را سیاسی کنیم.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: عمده تمرکز ما بر کیفیت بخشی بر مدارس خصوصا مدارس دولتی در مسائل تربیتی و کیفیت آموزشی است.  در بحث تربیتی یک برنامه پنج ضلعی داریم تحت عنوان امید، نشاط، ایمان و هویت و خودباوری و خردورزی که به تمام مدارس گفته شده در این پنج حوزه برنامه ریزی کنند.

صحرایی در خصوص برخورد با مدارس لاکچری اظهار کرد: تکلیف دولت در خصوص این مسائل مشخص است؛ دولت هیچ عمل اشراف گرایانه و غیرمتعارفی را قبول نمی‌کند و خانواده‌ها باید کمک کنند که چنین شرایطی به وجود نیاید. تقاضایی از طرف خانواده‌ها می‌شود و پاسخی از طرف مدارس داده می‌شود همچنین به رئیس سازمان مدارس دولتی دستور بررسی داده شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم، اظهار کرد: حد عدالت آموزشی را پایین نیاوریم؛  تکلیف این دولت با این رفتار‌ها روشن است، سازوکاری برای جلوگیری از این موارد باید پیدا کنیم؛  مشارکت خانواده‌ها مهم‌تر از کار ما است.  

وی درباره آیین نامه انتصاب مدیران گفت: آیین نامه این موضوع هر سال اواخر خرداد اعلام می‌شود که مدیرانی که بازنشسته می‌شوند و یا تقاضای جا به جایی دارند کارشان انجام شود و این اقدام طبیعی ما است. ما اکنون ۱۲۰ هزار مدیر مدرسه داریم و خیلی از این افراد ممکن است که مدیر مدارس یک کلاسه باشند و جا به جایی آن‌ها اقدامی طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۱۱:۴۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
ما عدالت در آموزش به ویژه د رکنکور ندیدیم ، تا زمانیکه این سهمیه ها هستش از عدالت صحبت نکنید ما راضی نیستیممممممممم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
من عدالت آموزشی ندیدم. همش بی عدالتی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
عدالت آموزشی تو کنکور خودشو نشون میده
آخرین اخبار